Polaroid v Číně | Polaroid in China

Čína je velká země obrovských vzdáleností. Tři týdny putování touto pro Evropana exotickou destinací mě provázel Polaroid SX-70. Jednooká zrcadlovka na instantní filmy. Vezl jsem si s sebou celkem šest filmů Impossible Color, dohromady čtyřicet osm snímků…


China is a big country of huge distances. Three weeks accompanied me on the way Polaroid SX-70. SLR for instant movies. I have had six Impossible Color films. A total of forty-eight shots …

Na cestách jsem velmi ocenil skládací konstrukci SX-70. Spolu s Fuji X100T se fotoaparáty včetně filmů, drobného příslušenství a nabíječky vešly do malé fotobrašny, kterou na podobné cesty vozím.

Vše začíná fotografií našich pasů s čínskými vízy. Jejich získání bylo první dobrodružství ještě před cestou. Ačkoliv jsme si na podání žádostí najali agenturu, žádosti nám i tak byly vráceny. Nakonec jsme museli mimo další formality doložit: výpis z bankovního účtu s příslušným zůstatkem, potvrzení zaměstnavatele se souhlasem o čerpání dovolené v termínu plánované cesty, potvrzení o rezervaci ubytování na všechny noci a v neposlední řadě také podrobný denní itinerář se seznamem míst, které chceme navštívit.
V Číně jsem se snažil o zachycení atmosféry pomocí lehce neostrých fotografií čtvercového formátu. Omezen počtem filmových záběrů jedna, maximálně dvě fotografie daného místa. Noční Šanghaj, krajina homolí podél řeky Li, rýžové terasy, čínské zahrady.
Zajímavé bylo fotografování vrcholu šestitisícovky Mt. Jampelyang v nadmořské výšce 4.500 m n.m. První obrázek byl totálně podexponovaný, téměř černý. Bylo to nejspíš způsobeno tím, že čidlo měření expozice bylo obelháno množstvím UV záření, kterého je v těchto nadmořských výškách více než kde jinde. Nastavil jsem tedy na fotoaparátu maximální možnou přeexpozici +3 EV. Vylezl celkem použitelný díky UV paprskům dokonale modrý snímek.
Nemilé překvapeni naštěstí s dobrým koncem mě čekalo na závěr. Po posledním snímku v Oriental Buddha Capital nedaleko od Velkého Buddhy se Polaroid SX-70 zbláznil. Začal chrlit sám od sebe z kazety uvnitř neexponované záběry až do vyprázdnění celé kazety. Myslel jsem, že kamera odešla do věcných lovišť. Teprve až po návratu do Čech se mi podařilo ji nějakým zázrakem domluvit a dnes zase funguje tak, jak má.


On the road, I appreciated the folding design of this camera. Together with Fuji X100T everything fit into a small camera bag that I carry on a similar path. Including film packs, small accessories, chargers and cables.

Interesting was photographing mountain top St. Jampelyang at an altitude of 4,500 meters above sea level. The first image was totally underexposed, almost black. It was probably due to the fact that the measuring sensor responded to UV rays. So I set the camera’s maximum overexposure +3 EV. The image is all blue thanks to UV rays.

Unpleasant surprise luckily with a happy ending awaited me at the end. After the last picture in Oriental Buddha Capital Polaroid SX-70 stopped working. It began spewing out unexposed shots. I thought Cam had gone to the happy hunting grounds. After returning to the Czech Republic, I somehow managed to fix it. Today, it is working as it should again.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Post Navigation